Het is bijna zover!

11 september 2015 - Terborg, Nederland

Na ruim een half jaar te hebben gewacht komt het nu dan toch eindelijk erg dichtbij. Het visum is binnen, de laatste dingetjes worden geregeld en de koffer wordt alvast gepakt. Na een geslaagd afscheids/verjaardagsfeestje afgelopen zaterdag is ook het afscheid nemen van de eerste mensen begonnen. Nu is het toch echt aftellen tot het zover is. Over vier dagen zitten we namelijk al in het vliegtuig richting het tropische Suriname. Het begint inmiddels aardig te kriebelen, want hell yeah wat vind ik het spannend.. Maar wat heb ik er tegelijkertijd ontzettend veel zin in om voor 3.5 maand aan de andere kant van de wereld te zitten, te leven in een totaal andere cultuur, de prachtige natuur daar te ontdekken en natuurlijk niet te vergeten de gang van zaken in de zorg in een minder ontwikkeld land onder ogen te zien. De stage die ik in Suriname ga lopen is tegelijkertijd de laatste stage die ik zal lopen, als het allemaal goed gaat, en op deze manier ga ik er zeker een laatste stage van maken om nooit meer te vergeten.
Maar eerst dit weekend nog even het, voorlopig, laatste feestje in Nederland goed vieren op de kermis en nog even genieten van alle lieve mensen die ik nu nog hier om mij heen heb :-).

Tijdens mijn verblijf in Suriname zal ik regelmatig een reisverslag toe proberen te voegen en natuurlijk kunnen jullie dat meelezen via deze site zodat ik mijn ervaringen met jullie kan delen!